Onze mensen zijn het belangrijkste onderdeel van ons bedrijf. Wij zien het welzijn van onze mensen dan ook als een topprioriteit. Om dit te garanderen gaan wij uit van 5 kernwaarden die de interactie met onze mensen kenmerkt. Het zijn deze waarden die we ook belangrijk vinden bij het aantrekken van nieuwe mensen.
Onze 5 kernwaarden
- Familiaal
- Gekwalificeerd
- Ondernemend
- Gelijkheid
- Verantwoordelijk
Familiaal
Bij Jacobs Autocars zijn we als één grote familie en daar handelen we ook naar. Samenwerken, elkaar helpen en vertrouwen op elkaar zijn net zoals in een familie essentieel voor onze werking. We verwachten dit dan ook van al onze mensen.
Gekwalificeerd
Wij zorgen er steeds voor dan onze mensen voldoende gekwalificeerd en opgeleid zijn om u zo optimaal mogelijk te begeleiden op uw reis. Naast de wettelijk verplichte nascholing vakbekwaamheid (Code 95) worden onze chauffeurs ook intern opgeleid voor specifieke situaties op de weg zoals bijvoorbeeld 'opleggen van sneeuwkettingen', 'laden van bagage', 'laden van fietsen' en nog vele andere thema's.
Ondernemend
Bij Jacobs Autocars krijgen onze mensen de ruimte om zelf ondernemend te zijn, zowel op individueel vlak als op bedrijfsniveau. Het managementteam staat steeds open voor suggesties, initiatieven en input omtrent onze algemene werking vanwege de chauffeurs.
Gelijkheid
Iedereen is welkom om ons team te vervoegen wat zijn of haar achtergond ook is. Wij dragen gelijkheid hoog in het vaandel. Zowel op het vlak van aanwervingen als op de werkvloer. Iedereen wordt gelijk behandeld. We verwachten dit dan ook van onze chauffeurs in het contact met de klanten en vice versa
Verantwoordelijk
Onze mensen dragen een grote verantwoordelijkheid in het uitoefenen van hun passie. Zij zorgen ervoor dat passagiers veilig en comfortabel hun bestemming bereiken. Dit vraagt om constante alertheid en nauwkeurigheid, of het nu gaat om het naleven van veiligheidsvoorschriften, het naleven van de wettelijke verplichtingen of het anticiperen op onverwachte situaties op de weg. Daarnaast zijn onze chauffeurs getraind om vriendelijk en professioneel met passagiers om te gaan, wat bijdraagt aan een positieve reiservaring. Hun toewijding en verantwoordelijkheid zijn essentieel voor de betrouwbaarheid en het succes van onze dienstverlening.